woensdag 26 maart 2008

Mijn eerste dagen in Senegal















Vanuit het vliegtuig. Waw, wat is alles klein !
















Na een korte nacht toch al de hele voormiddag( van 8u tot 13u met een half uurtje speeltijd) naar de klas. Ik gaf de kleurpotloden en een paaseitje voor iedereen. Er zitten 56 kinderen in de klas !
















Ik werk mee op een leitje. Het is wel lastig dat ik niets versta en soms is het wel saai en alles gaat zo traag...

















Iedereen naar huis.

















Help, ik word verpletterd ! Iedereen wil aan mij komen en soms knijpen ze. Ik ga me zwart maken met houtskool waar ze gisteren het vuur mee maakten om te koken. Dan lopen de kinderen niet meer allemaal achter me. ( er zijn 700 kindjes op school!)

















middag eten ' thieb-ou-dien' (rijst met vis).
Met 6 of 8 uit een pot en ik mag met m'n handen (rechterhand) eten! Het is lekker.

















op bezoek in het huis van May (vriendin van mama) Haar kindje Cheikh is 2 jaar. Er wonen daar ook veel mensen in het huis ( zoals bij meneer Sène)

















Met May en mama even naar de stad met de 'taxi' ( paard en kar, door het zand !)

















Na 2 dagen school ( in de vakantie) een beloning: zwemmen ! Fatnar ( dochter van meneer Sène) gaat mee.
















Een echte palmboom !




















De vismarkt in M'Bour. Heeel veel mensen, en overal vis met duizend vliegen op. Het stinkt hier.
















De zon gaat onder. Er komen nog vissersboten toe. Ik zie veel viskoppen in het zand.








en een super stekelige vis...

3 opmerkingen:

oma en opa van coillie-verpoest zei

Hallo Kobeke ! We zijn superblij om de eerste foto's te zien van jou in M'Bour!De eerste schooldagen zagen er wel wat lastig uit, maar je zal ze nooit vergeten ! Ik wou dat ik ook daar was want hier is het nat en grijs en koud.Ik zie al uit naar nog foto's en tekstjes van jou.
Een dikke zoen van oma en opa, ook voor mama natuurlijk.

Ywein zei

Het zijn heel mooie fotos,
is het een leuke klas in Senegal ?
is het een leuke stad in Senegal ?

Groetjes Ywein

katleen zei

hallo lieve Kobe,

Wat fijn om te zien dat het daar zo mooi is in Senegal.
Kan je al Afrikaans speelgoed maken zoals je zelf wou leren in het project over Afrika?
Lukt het om je Afrikaanse liedje "semama kaa" te zingen voor de kinderen?
Heb je de centjes aan je meester gegeven die we op school verzamelden door een Afrikaans winkeltje te houden?
Mareke vraagt of de kinderen daar ook mogen knutselen?

Veel plezier nog in het prachtige land! Geniet maar van het zonnetje!

Een dikke kus voor je mama en tot op de Tandem hé! Katleen